2019. április 29., hétfő

Milyen terráriumba NE tartsunk leopárd gekkót?!

Egyre több gekkós csoportban vagyok benne, ahol rengeteg mindent tanulhat az ember, ráadásul a tagok nagy része kedves és segítőkész. Azonban természetesen itt is megfordulnak olyan emberek, akik az igényesség teljes hiányával, de büszkén mutogatják a terráriumukat. A mai napon találtam egy igazán kókler terkót, ami eléggé felhúzott. Ennek apropóján született meg ez a bejegyzés is. Keresgéltem még olyan terráriumokat, amik szerintem nem a legmegfelelőbbek egy leó számára.


A szóban forgó terkóban rengeteg a hiba: az aljzatnak nem előnyös a homok, nincs lefedve a terrárium, így nem képes megtartani a hőmérsékletet, amit csak egy talajfűtő biztosít. Plusz a fentről berepülő rovarok veszélyt jelenthetnek a gekkóra, mivel olyan élősködőset/baktériumokat is hordozhatnak, amik megbetegíthetik az állatot, ha az megeszi őket. Mindemellett nagyon ingerszegény a környezet, semmi mászási lehetősége nincs a benne élő gekkóknak.(Mert elvileg ketten élnek benne). Persze a csoportban egyből kapta az ívet a tulaj, aki védelmére csak annyit mondott, hogy ez a kép régi, már le van fedve a terkó, szaporulat is volt és amúgy is sivatagi állatok... Hát, ez akkor sem magyarázat arra, hogy miért nincs semmi érdemleges berendezés ebben az összetákolt valamiben. Plusz kősivatagban élnek főként...
Félreértés ne essék, osb lapból is lehet olyan terráriumot csinálni, hogy majd' megszólal, de ez csak valami összetákolt izé. Egyrészt az állatoknak sem megfelelő hely, másrészt egy jól berendezett terrárium a lakás dísze lehet. Hát, ez nem az...


A következőt is ugyanebben a csoportban találtam. Itt is szóltak a posztolónak, hogy azon az egy bújón kívül, ami a háttérben látszik, jó lenne még bővíteni a felszerelést. Remélhetőleg megfogadta a tanácsot a gazda.
A kezdőség egyébként nem kifogás, én sem értettem hozzá, amikor megvettem Pöszmétét, de a neten minden fent van. 1 hónapig olvasgattam utána, hogy mit hogyan kell, rengeteg külföldi fórumot, videót is átböngésztem. Mindent megtettem, hogy az érkező állat a lehető legjobb körülmények között élhessen. A kezdő terrárium szettem kicsit béna volt, de 3 bújó volt benne, nedves, meleg és hideg. Aztán később elkészítettem egy sokkal jobb berendezést, de akkor sem élt szerencsétlen gekkóm egy olyan helyen, ahol csak egy valami alá tud elbújni.

Láttam már egy pár olyan terráriumot is, ami főleg kaméleonoknak, vitorlás gekkóknak volt készítve. Ezek magasak, álló terkók nem a leóknak valók. A leopárd gekkók nem mászkálnak annyit, mint egy kaméleon. Ők főleg a talaj közelében tartózkodnak és bujkálnak, szóval egy álló terrárium semmi esetre sem jó számukra!

Van még egy terrárium fajta, amitől a falra tudok mászni. Ezek inkább a cukiságra mennek, mint a megfelelő tartásra. Főleg ázsiai tartókán láttam ezt a típust. Cuki berendezés, kis házikók, de a gekkók kicsit természetesebb környezetet igényelnek. Olyan létidegen őket berakni mini házikók közé, mint Godzillát beköltöztetni a Louvre-ba. Igaz, hogy a leók szeretik a puha dolgokat, de mikor plüssállatokat is betesznek nekik, akkor az már nekem túl sok.
Ezekből néhány példa(Instagramról fotózva):

Őszintén... Mi szükség van arra a 2 kis székre? Szerencsétlen állatnak csak 1 helye van, ahova elbújhat.

Dettó itt is csak egy bújó. Ez a terkó úgy néz ki, mintha valami mini kutyának vagy
 macskának lenne az élőhelye...

Itt meg a sok kacat helyett inkább lenne bent 2-3 normális bújó. Akkor talán n em egy befőttes üvegben lenne az a szerencsétlen. Persze, lehet díszíteni a terráriumot, de csak azután,  hogy az állatnak megfelelő körülményeket biztosítottunk. Az én terkómba nem fér semmi kacat a sok bújótól.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése