2020. január 26., vasárnap

Terrárium update, avagy 1,5 év alatt mi változott?

Sziasztok!
Lassan 1,5 éve vagyok büszke leopárd gekkó tartó és folyton azon vagyok, hogy megfelelő életet biztosítsak az állatomnak. Ezért már kétszer változtattam meg a berendezést és tavaly nyáron új terráriumot is készítettem neki. Úgy gondoltam, hogy megosztom veletek a fejlődés szakaszait.
Az első terráriumom 50*30*30-as méretű volt. Ha normálisan hátterezett lett volna, akkor ezzel nem lett volna semmi baj. Viszont kb. fél évesen vettem a gekkómat és már eleve akkor kicsi volt ez a terrárium, amikor megvettem. Sajnos akkor még nagyon kezdő voltam és azt hittem, hogy ez elég lesz neki. De minél nagyobb, annál jobb... Folyamatosan tanulok a gekkókról, mindig utána olvasok/nézek a dolgoknak, így idegesíteni kezdett a terrárium mérete, meg a berendezése is. Sajnos családi okok miatt nem volt kapacitásom arra, hogy vegyek egy új terkót, ezért a berendezést szabtam át először. Hungarocellből készítettem két bújót és akrillal festettem le őket. Így azért már több mászófelülete volt az első berendezéséhez képest.
Így nézett ki az első, kezdetleges berendezés:


A három bújóra itt is törekedtem, a bal oldali bújót melegítette az izzó és jobb oldalon volt a vizes és a hideg bújó. Ekkor még nem érkezett meg a hüllőszőnyeg, így papírtörlőn tartottam.


Ezután jött a berendezés cseréje:


Végül 2019 júniusában megelégeltem a dolgot és elkezdtem megtervezni egy saját terráriumot. Nagypapám és apukám segítségével bútorlapból kivágtuk, összeszereltük azt. Apukám vágott rá üveget, beszerelte, és szellőző hálót is készített a tetejére. Én addig a hátterezéssel voltam elfoglalva, amit hungarocell lapból készítettem. Csináltam egy új bújót és egy itatótálat is. Végül befedtem a bútorlapokat olyan színű és mintájú öntapadós matricával, ami megy a szobabútoromhoz. Belülre kavicsos mintájú matrica került és pluszban a háttér.
Íme:


Az új terrárium augusztus végére lett kész és 70*40*40-es méretű. Ebben már bőven elfér a gekkóm, többet nem kell félnem, hogy kicsi lesz a terrárium neki.

A régi terráriumot el akartam adni, de arra tartogatom, hogyha a gekkós Facebook csoportban valaki kitesz egy megmentésre szoruló állatot a közelemben, akkor el tudjam helyezni azt. Mindig Pest környékén látok rossz állapotban lévő állatokat meghirdetve a Jófogáson, de ha egyszer is a közelemben látok egyet, akkor nem kérdés, hogy mit fogok tenni...

Ennyi lettem volna mára.
Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése